Fastigheten

Bostadsrättsföreningen Bergabågen, Österåkers kommun, har registrerats hos Bolagsverket 2013-06-28.

Föreningen har till ändamål att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att i föreningens hus
upplåta bostadslägenheter och lokaler till nyttjande och utan tidsbegränsning.
Upplåtelse får även omfatta mark som ligger i anslutning till föreningens hus, om marken skall användas som
komplement bostadslägenhet eller lokal.

Projektet Berga 6:672, Österåkers kommun var uppdelat i två etapper. Etapp 1, Bergavägen 25 A, B, C och D består av 46 lägenheter med underliggande garage innehållande 43 platser. Inflyttning skedde under 2015.
Etapp 2, Bergavägen 25 E, F och G bestod av 24 lägenheter, där inflyttningen skedde under 2016.
Totalentreprenaden utfördes av MBA Entreprenad i Täby AB

Lägenhetsfördelning Etapp 1: 15 st 2 rok, 15 st 3 rok, 15 st 4 rok, 1 st 6 rok Lägenhetsfördelning Etapp 2: 6 st 2 rok, 18 st 3 rok

Gemensamma utrymmen finns såsom
undercentral, elrum, förråd, cykelförvaring i garage, barnvagnsrum, sop och återvinning, fläktrum och hiss. Samtliga lägenheter har tillgång till lägenhetsförråd i lägenheten. i källarplanet eller i anslutning till garaget.

Mark och trädgårdsytor består av
finplanerad mark med gräsytor och planteringar, plattbelagda gångar och asfalterad nedfart till garage.
5 markparkeringsplatser finns tillgängliga

Husen är placerade på ett sådant sätt att ändamålsenlig samverkan kan ske.
Fastigheten är ansluten till kommunens ledningsnät för vatten och avloppsvatten, samt till nät för fjärrvärme, fastighets el, kabel-TV och tele från olika leverantörer.
Varje lägenhet är utrustad med separat elmätare och varmvattenmätare.

Total markareal enligt taxeringsbeskedet är 5 055 kvm. 5 012 kvm utgör lägenhetsyta (BOA). 1 123 kvm utgör garage.

Föreningen klassas som ett privatbostadsföretag enligt inkomstskattelagen.(1999:1229) Föreningens säte: Österåkers kommun

2017-07-01 övertog bostadsrättsföreningen Bergabågen ansvaret för föreningens verksamhet.

Med följande företag har föreningen tecknat avtal eller har samarbete med
Elförsörjning E-ON
Fjärrvärme E-ON